Arbejdsmiljø for en vinduespudser

Published on: Author: admin Leave a comment

Administration for en vinduespudser

Arbejdsmiljøet for en vinduespudser kan være rimeligt hårdt. Nogen gange så tænker man ikke over det, faget kan give stress af flere forskellige årsager. For det første er der alt det administrative, dette indebære kontakt til kunder, udskrivning af regninger, lave aftaler, give tilbud osv. Dette er det der kan være den mest stress givende del i at drive et vinduespudser firma. Men hvad kan man så gøre ved det.

Vi har haft en snak med vinduespudser Holbæk og spurgt ham, hvordan de driver deres virksomhed på den bedst mulige måde. Som det første man kan gøre er at have et rigtigt godt regnskabsprogram, som kan udskrive alle dagens regninger med et tryk, dette vil allerede lette en del, så kræver det også at man er god til og planlægge. I starten brugte jeg et regnskabsprogram som havde så dårlig kundestyring at det var utroligt hvor meget tid jeg brugte på at planlægge dagens ruter med, jeg skulle gå igennem hele listen hver gang og printe regningen ud enkeltvis til hver eneste kunde. Dette brugte jeg nogen gange flere timer på. Det var den billigste løsning da jeg lige var startet op og gik også fint nok, indtil kunderne blev for mange , så begyndte det og være et værre rod. Man skulle også efterfølgende tjekke hvem der havde betalt regningerne, og som vinduespudser ved du også at regninger, det er noget du udskriver mange af, dette tog osse flere timer. Efter noget tid fik jeg snakket med flere kollegaer i branchen, det fleste anbefalede at jeg begyndte og bruge et program der hed skvizbiz. Dette program er et vidundermiddel hvis du ønsker og drive dit firma som et professionelt vinduespudser firma. Dette har gjort at jeg maks bruger 10 minutter på at planlægge mine ruter og på 5 min har systemet selv tjekket hvem der har betalt osv. Allerede ved denne beslutning reducerede jeg min administration til under 15 min per dag, frem for nogen gange et par timer om dagen, og det har selvfølig gjort min hverdag meget letter.

Det hårde arbejde.

Vinduespudsning er et hårdt arbejde, og derfor er det vigtigt og gå op i sit arbejdsmiljø, dette kan du gøre meget ved. Fordeling af ens opgaver, prøv og fordel dine opgave så du minimere kørsel, og undgå og tage alt stige arbejdet på en dag, så heller fordel det ud over ugen, hvis altså dine ruter gør at det kan lade sig gøre. Så fordel stige arbejdet ud over flere dage vis muligt. En anden ting er at det er hårdt og slæbe rundt på sådan en stige, de vejer op til 30 kilo, og hvis man går på en opgave hvor dette skal gøres dagen lang, så siger det sig selv at det vil blive utrolig hårdt for ryggen, derfor er det også vigtigt og træne sine arme, skuldre og ryg. Dette kan forbygge skader osv. En anden ting er også håndled, når du dagen lang vasker vinduer ind og skraber vandet af dem, så vil det slide på håndled, derfor er det vigtigt man strække sine hænder, ryg og skulder ud hverdag efter endt arbejde og gerne i løbet af dagen. Gør du alle disse ting vil du kunne holde ud i branchen i længere tid, og lette din hverdag en del, lige som du spare en masse tid som i stedet kunne bruges på familien, venner eller hvad man nu har lyst til.

Dette var en lille  vejledning om hvordan dit arbejdsmiljø kan gøres bedre for både dig og dine ansatte. Der er selvfølig flere emner som kan beskrives, men det vil vi vente med til en anden gang. Du kan altid besøge as-polerings hjemmeside her og læse mere om hvordan vinduespudsning Holbæk forgåer hos dem og hvad de gør for at få det bedste miljø ud af det.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *